Convivència i centres educatius: un binomi possible

Hem après a volar com a ocells i nedar com els peixos,

però no hem après el senzill art de viure com a germans.

Martin Luther King

unnamedL’objectiu de ‘Trabajar la convivencia en los centros educativos’ és contribuir a aquest aprenentatge humà fonamental: la fraternitat. Aprendre a conviure s’ha convertit en una de les prioritats més importants de la nostra societat. Ens hem preocupat, amb major o menor èxit, de la igualtat i de la llibertat, però potser menys de la fraternitat. Mereix la pena pensar millor en com viure bé junts, tant a escala global com en l’àmbit d’un aula escolar. Pedro Mª Uruñuela ha contribuït a aquesta tasca de mil maneres, és una de les persones –o potser la persona– amb major informació sobre la temàtica i ara sintetitza bona part de la seva experiència pràctica i teòrica en un llibre excel·lent. Una obra que està organitzada en dues parts. En la primera es fa una reflexió general sobre les raons per treballar la convivència, es defineix i s’analitzen les situacions en les quals s’ha trencat, així com les estratègies per abordar els problemes i el tema de l’autoritat de professorat. La segona part del llibre pren un to més pràctic i presenta vuit actuacions concretes: establiment de normes per a la convivència, gestió de l’aula, pla de convivència del centre, pla per a l’èxit escolar, desenvolupament de la intel·ligència interpersonal, transformació dels conflictes, paper de l’alumnat i de les famílies, i aprenentatge servei. Un bon conjunt de propostes que ens conviden a treballar. Gràcies!

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s