Les iniciatives vinculades a les noves tecnologies i les finances ètiques són la prioritat per assolir un suport econòmic d’entre 3.000 i 5.000 euros
El Centre Promotor d’Aprenentatge Servei ja ha obert la convocatòria anual d’ajudes econòmiques per a impulsar projectes innovadors vinculats a les noves tecnologies i les finances ètiques. Les dotacions econòmiques van des dels 3.000 euros fins als 5.000 i són aportades per Oiko Credit i la Fundació Jaume Bofill.
L’auge de les TIC i la conscienciació, per part de la societat, de la necessitat de gestionar els bancs des d’una perspectiva ètica, són els dos principals factors pels quals el Centre Promotor ha decidit escollir aquests àmbits.De fet, actualment hi ha molts projectes d’ApS que ja incorporen les noves tecnologies com a eix principal de les seves propostes. Així mateix, es valora molt positivament també el desenvolupament de projectes que apropin les finances ètiques a l’alumnat, mitjançant iniciatives que incorporin l’ètica en el conjunt del procés de finançament.
Les ajudes econòmiques estan destinades a centres i institucions educatives, tant de l’àmbit formal com del no formal, i a entitats socials no lucratives de Catalunya que es proposin desenvolupar projectes d’aprenentatge servei en qualsevol d’aquests àmbits durant el període 2015-2016 i es poden presentar fins el 26 d’octubre. La Fundació Jaume Bofill aporta una dotació econòmica de 5.000 euros pel suport a projectes que incloguin les noves tecnologies i Oikocrèdit aporta una dotació econòmica de 3.000 euros pel suport a projectes sobre finances ètiques i inclou recursos per assessorament per a tots els projectes ajudats.
El Centre Promotor, peça clau
El Centre Promotor d’ApS treballa en pro de l’aprenentatge servei i busca el naixement de noves iniciatives que enriqueixin el panorama global. Afirmen que des de l’ampli acord que l’educació va més enllà de l’escola, l’adquisició de determinats coneixements i competències requereix de l’entorn social en el seu conjunt. Per a aquest motiu, aporten finançament a projectes vinculats a organitzacions i àmbits que exerceixin una funció educadora malgrat aquesta no sigui la seva prioritat.